Saturday, September 21, 2013

ទំនួញប្រេត

          ​បុណ្យ​ភ្ជុំបិណ្ឌ ដែល​ប្រារព្ធ​ជា​រៀងរាល់ឆ្នាំ ក្នុង​វត្ត​អារាម​នានា​ទូទាំងប្រទេស​កម្ពុជា ពុទ្ធ​បរិ​ស័​ទ្ធ​ខ្មែរ​រមែងតែ​យក​ចង្ហាន់​ទៅ​ប្រគេន​ព្រះសង្ឃ​នៅពេល​ព្រឹក ឬ ថ្ងៃត្រង់ ដើម្បី​បង្សុកូល​ឧទ្ទិស បុណ្យ​កុសល​ទៅដល់​ញាតិ​ទាំង​៧​សន្តាន ដែល​បាន​ចែក​ឋាន​ទៅ ។ ភ្ជុំបិណ្ឌ​នេះ​មាន​រយៈពេល ១៥​ថ្ងៃ ចាប់តាំងពី​ថ្ងៃ ១​រោច (​បិណ្ឌ​១) ទៅដល់​ថ្ងៃ​១៥​រោច ដាច់​ខែភទ្របទ ។​
​ក្នុង​មួយឆ្នាំ មានតែ​រយៈកាល​នេះ​ទេ ដែល​យមរាជ​ដោះលែង​ពួក​ប្រេត​ម្តង ដើម្បី​ទទួល​នូវ​ចំណីអាហារ ។ ប៉ុន្តែ​សម្រាប់​ពុទ្ធសាសនិកជន​ខ្លះ ដែល​ខ្លាច​ញាតិសន្តាន​របស់ខ្លួន បានក្លាយ​ទៅជា​ប្រេត ដោយ​អំពើ​បាបកម្ម​គ្រប់​ប្រភេទ ដែល​បានធ្វើ​ពី​ជាតិ​មុន នោះ​ពួកគេ​ក៏​យក​អាហារ​ទៅ​វេរ​ឲ្យ​ពួក​អា​សុរ​កាយ​ទាំងនោះ តាមរយៈ​អាចារ្យវត្ត​ថែមទៀត ។​
​    ​តាម​ទំនៀមទម្លាប់​ប្រពៃណី​របស់​ប្រជាជន​ខ្មែរ ដើម្បី​ម្ហូបអាហារ​ទៅដល់​ពួក​ប្រេត គេ​ក្រោក​ឡើង​នៅ​ម៉ោង ៤​ភ្លឺ ដាំបាយ​ដំណើប​លាយ​ជាមួយ​ល្ង ហើយ​ពូត​ជា​ដុំៗ ដាក់​ក្នុង​ចាន ដោយ​ដាក់​ទឹកជា​មួយ​ផង រួច​កាន់​តាម​ខ្លួន​ទៅ​វត្ត ។ ក្រោយពី​ជួបជុំគ្នា នៅមុខ​ព្រះ​វិ​ហារ​រួច ក្រោម​ការណែនាំ​របស់​អា​ចា​រ្យ ពួកគេ​ក៏​ដើរ​ប្រទក្សិណ​ជុំវិញ​ព្រះវិហារ ចំនួន​៣​ជុំ ។ បន្ទាប់មក​ពួកគេ​ម្នាក់ៗ ក៏​យក​បាយដំណើប ផ្លែឈើ ដូចជា​ក្រូច ចេក មៀន និង​នំនែក​ជាដើម ព្រមទាំង​ចាក់ទឹក​ក្រូច​បន្តិច​នៅលើ​បាយដំណើប​ទាំងនោះ និង​ដោត ធូប​មួយ​ដើម ដើម្បី​ឧ​ទ្ទិ​ឲ្យ​ខ្មោច​ដូនតា​មក​ទទួល​សំណែន​ទាំងនោះ ។​
​    ​សូមជម្រាបថា តាំងពី​បុរាណកាល​មក​រហូតដល់​ស​ម័​យ​ក្រោយៗ​ទៀត ហើយ​សូម្បីតែ​នៅ​សម័យ​ទំនើប​នេះ​ក្តី ក៏​ពុទ្ធសាសនិក​ខ្មែរ នៅតែ​ជឿ​លើ​បុណ្យ​បាប កម្ម​ពៀរ​វេរា ។
​ពួក​ប្រេត​ទាំងនោះ សុទ្ធសឹងតែ​មានមុខ គឺជា​មនុស្ស​ដូច​គេឯង ក៏ប៉ុន្តែ​ដោយសារតែ​អំពើអាក្រក់ កាច​សាហាវ អធម៌ ដែល​ខ្លួន​បាន​សាង ទើប​ពេល​ទទួល​មរណកាល​បានក្លាយ​ទៅជា​ប្រេត​អា​សុរ​កាយ ។​
​    ​តាម​ចាស់ៗ​បុរាណ គេ​ចែក​ប្រេត​ទាំងនោះ​ជា​១២​ពួក ដោយមាន​ឈ្មោះ​ខុសៗ​គ្នា ។ យោងតាម​ជំនឿ​និង​ការរៀបរាប់ តំណាល​តៗ​មក ការតាំង​ឈ្មោះ​ប្រេត​ទាំងនោះ គឺ​អាស្រ័យ​មកពី​អំពើ​បាបកម្ម ដែល​ខ្លួន​បាន​សាង​ពី​ជាតិ​មុន​មក ។ ម្យ៉ាងវិញទៀត​ប្រេត​ខ្លះ ក៏មាន​រូប​សញ្ញា​ផ្ទាល់​របស់ខ្លួន​ដែរ ។​
ចង់ដឹងព័ត៏មានចុចទីនេះ

download here: Tusfile || Mediafire

0 comments:

Post a Comment